گروه حوادث: کلاهبرداری که بعد از ساعات اداری با چک‌های جعلی اقدام به خرید خودرو می‌کرد، مردی بود که عاشق خودروهای مدل بالا بود

تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد از اوایل شهریور و با شکایت تعدادی از مالباختگان در دستور کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران قرارگرفت.

شاکیان مدعی بودند هنگامی که آگهی فروش خودروی خود را در روزنامه‌ها چاپ کرده بودند، مردی با آنها وارد معامله شده و با ارائه چک‌های رمزدار جعلی خودروی آنها را خریداری کرده و متواری شده است.

با آغاز تحقیقات پلیسی، ماموران دریافتند مرد کلاهبردار بعد از شناسایی طعمه‌هایش در ساعات غیراداری با آنها قرار معامله می‌گذاشت تا این افراد فرصتی برای استعلام چک‌های رمزدار نداشته باشند.

وی سپس خودروی خریداری شده را به نمایشگاه‌های اتومبیل برده و به بهانه اینکه نیاز فوری به پول دارد، آنها را با قیمت پایینی به فروش می‌رساند.

ماموران با اعلام مشخصات خودروهایی که این مرد از طعمه‌هایش خریداری کرده بود به تمامی یگان‌های گشت پلیس، جست‌وجو برای یافتن سرنخی از متهم را ادامه دادند تا اینکه 25 مهر ماه او را سوار بر خودروی یکی از مالباختگان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: راننده خودرو بعد از دستگیری خود را حمید معرفی کرد، ولی به محض اینکه وی به پایگاه اول آگاهی انتقال یافت، یکی از افسران او را که سابقه سرقت خودروهای مدل بالا در چند سال قبل داشت، شناسایی کرد.

به این ترتیب متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌ها به کلاهبرداری و خرید 6 خودروی مدل بالا با استفاده از چک‌های رمزدار جعلی اعتراف کرد و گفت: بعد از آزادی از زندان، از آنجا که عاشق خودروهای مدل بالا بودم وسوسه سرقت این خودروها بار دیگر به سراغم آمد و تصمیم گرفتم از مالکان خودروهای مدل بالا کلاهبرداری کنم.

وی ادامه داد: بعد از آشنایی با یک جاعل حرفه‌ای با وی همدست شدم و با تهیه چک‌های رمزدار جعلی نقشه‌ام را عملی کردم.

من بعد از مشاهده آگهی فروش خودروهای مدل بالا در روزنامه‌ها، با فروشندگان تماس می‌گرفتم و برای خرید خودرو با آنها وارد معامله می‌شدم. سپس به جای پرداخت پول، چک‌های جعلی را به آنها می‌دادم و بعد از خرید خودرو، آن را به فروش می‌رساندم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران   با اعلام این خبر،  از شهروندانی که با این شیوه مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته‌اند، خواست برای شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند

کد خبر 67284

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز